همشهری آنلاین: نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر سلامت جسمی و روحی رانندگان اتوبوس‌های جاده ای بر اجرای آزمایشات دوره‌ای رانندگان تاکید کرد.

غلامرضا اسدالهی در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار داشت: در گذشته در کشور ما ضوابط قانون مندی در حوزه حمل و نقل بین جاده ای حکمفرما نبود و در واقع ضوابط تاثیر گذار و سالمی نداشتیم.

وی ادامه داد: برخی از رانندگان اتوبوس علیرغم اینکه شرایط جسمی و روحی لازم را نداشتند، مسئولیت حداقل 30 مسافر را در طی یک مسیر بر عهده می گرفتند.

نماینده مردم خراسان رضوی و تربت جام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در سالهای اخیر برای کاهش این حوادث و آمار مرگ و میرها، تمهیدات زیادی اندیشیده شده است و تست های دوره ای از رانندگان به عمل می آید که البته باید همه جانبه باشد و حساسیت این تستها بالاتر برود چرا که مسئولیت جان 30 مسافر را دارند.

اسدالهی با بیان اینکه تایید مهارتهای رانندگان اتوبوس در سال آینده باید خیلی جدی تر مطرح شود، گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای لازم است به صورت دوره ای از رانندگان آزمایشات سلامت جسمی و روحی را بگیرد.

به گفته این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی، کارت سلامت رانندگان اتوبوس های جاده ای و قوانین نحوه برخورد رانندگان با مسافران بهتر است در اتوبوس ها و مقابل چشم مسافران جاده ای نصب شود تا با اطمینان خاطر از سفر جاده ای سوار این اتوبوس ها شوند.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان اتوبوس های جاده ای علاوه بر آموزش هایی که در بدو ورود به کار می بینند باید اطلاعات مهم و به روز حوزه کاری خودشان را داشته باشند، بیان کرد: این رانندگان باید در ماه مرتب آموزش ببینند چرا که حوادث جاده ای خبر نمی کند و رانندگان عین یک خلبان باید بتوانند به راحتی اتوبوس را در مواقع خطر مهار کنند.

کد خبر 330128

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha